Nagrodzony BlackBox Concordii Ubezpieczenia

0
1022

BlackBox został wyróżniony w XI edycji konkursu „Lider Informatyki Instytucji Finansowych 2012”. Nagrody wręczono podczas Gali Technologicznej Gazety Bankowej, która odbyła się w tym roku w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Zebrała jak zwykle ponad dwustu najwyższych rangą menedżerów ze świata finansów i firm informatycznych.

Innowacyjność, solidność i stabilność – to cechy charakterystyczne Concordia Ubezpieczenia. Zauważają je i doceniają nie tylko Klienci, ale także niezależne grono ekspertów różnych konkursów. 13 marca 2013 r. kapituła konkursu organizowanego przez „Gazetę Bankową” wyróżniła w kategorii Systemy back office Concordia Ubezpieczenia za BlackBox. W ubiegłorocznej edycji Firma otrzymała tytuł Ubezpieczeniowego Lidera Informatyki za zaprojektowanie i wdrożenie Systemowi Obsługi Sprzedaży Rubinet.

Nagrodzony BlackBox jest system zarządzania procesami biznesowymi i dokumentami, który Concordia Ubezpieczenia wdrożyła w 2012 r. Oprogramowanie to wspomaga pracę grupową Pracowników i Pośredników Firmy. Dzięki niemu, w chwili obecnej możliwe jest precyzyjne określenie stanu zadań oraz procesów związanych z zawieranymi polisami. W konsekwencji zaś optymalizacja kosztów i ochrona środowiska dzięki wyeliminowaniu wszelkich papierowych wniosków, skierowań i wydruków.

Pierwszymi procesami wdrożonymi do obsługi były zadania związane z oceną ryzyka dla produktu Życie-Kapitał. Bardzo istotne było zapanowanie nad dużą ilością wniosków analizowanych pod różnym kątem przez wiele jednostek wewnętrznych. Automatyzacja procesów takich jak: weryfikacja inkasa, zlecanie badań medycznych, komunikacja z reasekuratorem, underwriting finansowy i medyczny pozwalają na przyspieszenie procesu i minimalizację ilości pomyłek, co w konsekwencji skutkuje większym zadowoleniem Klientów i Pośredników. System informuje o kolejnych krokach procesu Pośrednika i inne zainteresowane osoby. Rozwiązanie to jest powiązane z modułem analitycznym, który pozwala na mierzalną ocenę procesu. Dzięki temu dokładnie wiadomo ile czasu wniosek spędził na jakim etapie, gdzie są tzw, wąskie gardła, jakie decyzje powodują problemy i gdzie są miejsca do optymalizacji procesu. Jedną z istotniejszych zalet systemu jest łatwość zmiany definicji procesów, co pozwala na szybkie reagowanie na zmiany biznesowe.

System Blackbox został zintegrowany z SOS Rubinet oraz z systemami jednego z Pośredników. Obecnie Concordia Ubezpieczenia prowadzi prace nad wdrożeniem wsparcia procesów likwidacji szkód. Częścią tego projektu jest także wyposażenie rzeczoznawców w nowoczesne urządzenia (tablety lub pióra cyfrowe), które pozwolą na znaczące przyspieszenie przesyłania informacji pomiędzy jednostkami biorącymi udział w tym procesie – Wiele udało nam się już osiągnąć, ale stawiamy sobie kolejne ambitne plany. Mamy nadzieję, że w następnych edycjach Konkursu zaprezentujemy równie ciekawe, innowacyjne i funkcjonalne rozwiązania – mówi Piotr Grabowski, Dyrektor Biura Oprogramowania Ubezpieczeniowego.

Źródło: Concordia Ubezpieczenia