Polacy mają coraz większe oczekiwania wobec firm ubezpieczeniowych – wynika z raportu firmy doradczej Ernst & Young. Światowe Badanie Konsumentów Usług Finansowych wykazało, że ponad połowa naszych rodaków oczekuje lepszej informacji i dbałości ubezpieczycieli o klientów.
Maja Mandela z firmy Ernst & Young podkreśla, że Polacy mają już dość ukrytych informacji zaznaczonych gwiazdką i zapisanych drobnym druczkiem – zamiast tego chcą móc porównać oferty różnych firm. Ekspert zwraca uwagę, że pracownicy firm ubezpieczeniowych zwykle tracą zainteresowanie klientem w chwili podpisania z nim umowy. Natomiast ubezpieczeni oczekują programów lojalnościowych i dostosowywania oferty do ich zmieniającej się sytuacji materialnej i życiowej.
Raport wykazał również, że ubezpieczyciele przeceniają wpływ likwidacji szkody na lojalność klientów. Aż 40 procent ankietowanych Polaków jest gotowych zmienić ubezpieczyciela, nawet jeśli wcześniej wywiązał się on z obowiązku likwidacji szkody.
Badanie przeprowadzono w 23 krajach świata, w Polsce wzięło w nim udział 1005 respondentów korzystających z usług ubezpieczeniowych.
Źródło: IAR