Na rynku ubezpieczeń pojawiła się nowa marka, Życie Direct. To wspólne przedsięwzięcie multiagencji Ubezpieczenia online.pl Sp. z o.o. oraz Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Europa SA.
Życie Direct to oferta dla osób po 65. roku życia, niechętnie obejmowanych ochroną ubezpieczeniową przez tradycyjne towarzystwa. Życie Direct to właściwie dwa produkty w jednym, w obu opcjach spełniające oczekiwania osób starszych. Ale nie tylko ich.
Życie Direct to ubezpieczenie na życie skierowane do osób, które nie ukończyły 85. lat. Seniorzy na ogół nie są klientami tradycyjnych towarzystw. W opinii aktuariuszy stanowią bowiem zbyt dużą grupę ryzyka. Często chorują bądź chorowali przewlekle,co wpływa na obecny stan ich zdrowia. Mało optymistycznie wypadają również statystyki dotyczące średniej wieku. Mężczyźni w Polsce żyją przeciętnie ok. 71 lat, a kobiety 80. Co więcej mimo pozytywnych trendów, Polska nadal wypada niekorzystnie na tle czołówki państw europejskich. Polki żyją o 4-5 lat krócej, a w przypadku mężczyzn ta różnica wynosi aż 8 lat.
– Ideą ubezpieczenia Życie Direct jest zapewnienie bezpieczeństwa w przypadku śmierci i ciężkiego zachorowania naszych klientów lub ich bliskich – mówi Przemysław Ćwikła, Dyrektor Sprzedaży Bezpośredniej. – Ten komfort potrzebny jest także seniorom, dlatego ubezpieczenie Życie Direct jest oferowane osobom aż do 85. roku życia. Ubezpieczenia dedykowane osobom dojrzałym są standardem na zachodnich rynkach i my te standardy chcemy wprowadzać również w Polsce – dodaje.
Dodatkowy Zasiłek Pogrzebowy
W ramach Życie Direct oferowane są Dodatkowy Zasiłek Pogrzebowy, z niskimi sumami ubezpieczenia oraz ubezpieczenie Spokój Bliskich, gdzie kwota gwarancyjna może wynieść nawet 300 tys. zł. – Ubezpieczenie Życie Direct można postrzegać, obok polisy na życie, również jako „dodatkowy zasiłek pogrzebowy” – mówi Przemysława Ćwikła. – I jest to odpowiedź TU Europa na Życie SA na obniżenie wysokości zasiłku pogrzebowego wypłacanego dla osób ubezpieczonych w ZUS – dodaje.
Oferta Życie Direct w zakresie dodatkowej zapomogi na pogrzeb cieszy się sporym zainteresowaniem potencjalnych klientów. Większość zapytań dotyczy właśnie zasiłku pogrzebowego.
– Dodatkowy Zasiłek Pogrzebowy to korzystne rozwiązanie, które można potraktować zarówno jak ubezpieczenie na życie, jak i dodatkową zapomogę na pochówek – mówi Monika Uszycka, menedżer ds. obsługi klienta w Życie Direct. – Uposażeni na koszty związane z ceremonią pogrzebową otrzymają 4 tys. zł z ZUS a do tego co najmniej drugie tyle z polisy Życie Direct. Zasiłek Pogrzebowy może jednak opiewać również na sumę nawet 11 tys. zł. Uwzględniając konieczne w takiej sytuacji wydatki, stanowi to sporą kwotę.
Eksperci Życia Direct sporządzili dla nas prostą kalkulację, która ma zobrazować w praktyce korzyści wynikające z zakupu Dodatkowego Zasiłku Pogrzebowego. Zainteresowany kupnem takiej polisy 70-latek, przy sumie ubezpieczenia 4 tys. zł zapłaci miesięczną składkę w wysokości 42 zł. Gdyby chciał taką kwotę odkładać co miesiąc, po roku uzbierałby 504 zł.
Na zgromadzenie 4 tys. zł oszczędności, przeznaczając co miesiąc wspomniane 42 zł, nasz przykładowy ubezpieczony potrzebowałby 7 lat i 9 miesięcy. Jeśli natomiast chcielibyśmy w ciągu roku odłożyć 4 tys. zł, co miesiąc trzeba by przeznaczać na ten cel aż 334 zł.
– Ze względu na walory tego ubezpieczenia prognozujemy duże zainteresowanie ze strony klientów – mówi Przemysława Ćwikła, Dyrektor Sprzedaży Bezpośredniej. – Spodziewamy się, że wśród polis będzie przeważać właśnie opcja „Dodatkowy zasiłek pogrzebowy” nad opcją „Spokój bliskich”.
Spokój Bliskich
Opcja „Spokój Bliskich” w Życie Direct to ubezpieczenie, w którym kwota gwarancyjna wynieść może nawet na 300 tys. zł, a ubezpieczyciel o stan zdrowia pyta tylko w wyjątkowych sytuacjach, przy bardzo wysokich sumach ubezpieczenia.
Co więcej, zgodnie z zapisem w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia możliwa jest wypłata aż 75% sumy, na jaką zawarta została polisa, w razie gdyby ubezpieczony potrzebował tych pieniędzy na leczenie bądź inny cel. Mimo przekazania gotówki ubezpieczenia trwa nadal.
– Korzystną propozycją jest także zwrot wpłaconych składek, jeśli ubezpieczony umrze z przyczyn naturalnych, a nie na skutek nieszczęśliwego wypadku, w ciągu 12 miesięcy do daty zawarcia umowy – mówi Monika Uszycka.
O „Spokój Bliskich” często pytają ludzie młodzi, którzy szukają ubezpieczenia dla swoich rodziców lub dziadków. Nierzadko dzwonią do Życie Direct właśnie w ich imieniu. – Przed wprowadzeniem tego ubezpieczenia przeprowadziliśmy analizę rynku – mówi Przemysław Ćwikła. – Badania wykazały, że taki produkt będzie się cieszył dużym zainteresowaniem wśród klientów indywidualnych, a zwłaszcza wśród osób starszych – dodaje.
Ponieważ ubezpieczenie dedykowane osobom w podeszłym wieku ma w swojej ofercie 4Life Direct, interesowało nas, co powinno przekonać klientów do powierzenia ochrony ubezpieczeniowej właśnie Życiu Direct?
– Zaletą ubezpieczenia oferowanego przez Życie Direct są niskie sumy ubezpieczenia – mówi Monika Uszycka. – Wyróżnikiem oferty Życie Direct jest atrakcyjna cena ubezpieczenia oraz dodatkowa zniżka w sytuacji ubezpieczenia obojga partnerów – mówi Przemysław Ćwikła. – Dodatkowym atutem oferty Życie Direct jest możliwość wypełnienia wniosku i zawarcie umowy ubezpieczenia przez telefon lub internet, dzięki czemu nasi Klienci zaoszczędzą cenny czas – dodaje.
Jak wynika z przekazanych nam informacji Życie Direct, które ze swoją ofertą wystartowało całkiem niedawno, systematycznie zwiększa swój udział w rynku, obsługując, podobnie jak 4Life Direct, bardzo specyficznego klienta. W kolejnej publikacji dokonamy porównania obu ofert, przyglądając się zarówno sumom ubezpieczenia, składkom, jak i zakresowi polisy oraz wyłączeniom.
Kolejna oferta ubezpieczeniowa skierowana do osób starszych zapewne nie pozostanie długo bez odpowiedzi innych firm ubezpieczeniowych. – Atrakcyjność i popularność ubezpieczenia Życie Direct może spowodować, że inne towarzystwa zainteresują się ubezpieczeniami dla osób po 65. roku życia – podsumowuje Przemysław Ćwikła. – Spodziewamy się, że po pojawieniu się naszej oferty, inne towarzystwa zaczną wprowadzać na rynek podobne rozwiązania.
Źródło: Życie Direct