Dobre wyniki finansowe Liberty Direct

0
1072

Ponad 205 mln zł składki przypisanej brutto w porównaniu do 144 mln zł przed rokiem zebrała po trzech kwartałach br. firma Liberty Direct. Ubezpieczyciel osiągnął tym samym 42-proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2011r. O 45 proc. urosła ponadto liczba ubezpieczanych przez firmę pojazdów przekraczając 402 tys. Gros składki zebranej przez ubezpieczyciela pochodzi ze sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych. Firma współpracuje już z 4 tys. agentów i 3 tys. komisów w całej Polsce.

Przypis składki Liberty Direct z OC komunikacyjnego zwiększył się o 51%, a z tytułu Autocasco o 8%. Wysoki wzrost firma zanotowała również w przypadku NNW (40%) oraz Assistance (40%).

Pomimo silnego spowolnienia na rynku ubezpieczeń majątkowych po III kwartale osiągnęliśmy wysoką dynamikę wzrostu.Udany kwartał to zasługa modelu operacyjnego Liberty Direct obejmującego wielokanałową sprzedaż, zaawansowaną taryfikację i ocenę ryzyka, oraz efektywne zarządzanie procesami operacyjnymi. Za sukcesem Liberty Direct na wszystkich wymienionych polach stoi ponadto ponadprzeciętne zaangażowanie pracowników, które znalazło wyraz w tytule Najlepszego Pracodawcy, przyznanym przez firmę doradczą AON Hewitt.” – komentuje Michał Kwieciński, Dyrektor Generalny Liberty Direct.

Osiągnięcia Liberty Direct doceniają zewnętrzni eksperci oraz Klienci. W ostatnich miesiącach firma otrzymała godło „Dbamy o jakość obsługi 2012” przyznawane na podstawie badania mystery shopping oraz nagrodę Laur Konsumenta Odkrycie Roku 2012 za ubezpieczenie Autocasco Standard przyznawaną przez Klientów w ogólnopolskim plebiscycie.

W minionym kwartale koncentrowaliśmy się na rozwoju sprzedaży poprzez multiagencje. Dzięki odpowiedniej alokacji wydatków reklamowych pomiędzy telewizję, portale internetowe oraz porównywarki utrzymujemy przy tym wysoką sprzedaż w kanale directowym. W działaniach marketingowych kontynuujemy tradycyjne kampanie reklamowe korzystając równocześnie z innowacyjnych rozwiązań takich jak crowdsourcing, czy QR kody. Jako pierwsza firma ubezpieczeniowa na rynku wykorzystaliśmy te narzędzia w działaniach reklamowych” – podsumowuje Rafał Karski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Librety Direct. „Wysoka dynamika sprzedaży to również wynik podjęcia dobrych decyzji pricingowych i underwritingowych. Dzięki integracji z bazą UFG przy ich podejmowaniu bierzemy pod uwagę kilkanaście czynników. Na ich podstawie precyzyjnie określamy ryzyko i dostosowujemy składki do bieżącej elastyczności klientów” – dodaje Karski.

III kwartał z pozytywnym wynikiem zamknęła również Liberty Mutual Holding Company Inc., do której należy Liberty Direct. Wraz ze spółkami zależnymi Grupa wypracowała w III kwartale br. zysk netto w wysokości 465 milionów dolarów oraz 1,1 miliarda dolarów po III kwartałach br. Tym samym w III kwartale br. firma zwiększyła zysk o 577 milionów dolarów, oraz o 990 milionów dolarów po III kwartałach br., w porównaniu do analogicznych okresów 2011 roku.

Źródło: Liberty Group