Spadająca liczba kart kredytowych wyzwaniem dla banków

0
946

Szybko topniejąca liczba kart kredytowych to spore wyzwanie dla sektora bankowego. Według danych Narodowego Banku Polskiego, a także danych Związku Banków Polskich liczba kart w 2011 roku w stosunku do 2009 zmalała o prawie 4 mln, podczas gdy liczba transakcji wzrosła jedynie o 200 tysięcy. W Polsce wciąż króluje gotówka, więc banki szukają nowych sposobów, aby przekonać klientów do przejścia na „plastik”.

Zapłacisz za bilet kartą, ubezpieczenie dostaniesz w prezencie

Bezpieczny bilet, czyli zabezpieczenie w razie odwołania uczestnictwa w imprezie, to nowy produkt ubezpieczeniowy skierowany do banków i firm sprzedających bilety na wydarzenia kulturalne i sportowe. Takie rozwiązanie od kilku lat zdobywa popularność i sprawdza się krajach Europy Zachodniej. W Polsce to dalej nowość.
Takie rozwiązanie ma szansę stać się skutecznym narzędziem dla banków chcących promować karty kredytowe. Produkt ma w założeniu przekonywać niezdecydowanych do płatności kartą, ułatwia klientowi podjęcie decyzji o zakupie. Dla banku jest atrakcyjnym wyróżnikiem, zwiększa też bazę stałych klientów i wpływa na wzrost płatności kartami.

Takie rozwiązanie to istotny bonus dla posiadacza biletu kupionego kartą „wyposażoną” w taką osłonę. – Zabezpiecza go przed finansowymi skutkami rezygnacji z udziału w imprezie dzięki całkowitej refundacji pełnej ceny zakupionego biletu. Imprezy, które są objęte ubezpieczeniem to m.in. spektakle w teatrze, operze czy filharmonii, gale, imprezy sportowe czy koncerty i festiwale. Możliwe powody zwrotu kosztów biletu obejmują zachorowanie lub nieszczęśliwy wypadek (także drogowy), opóźnienie lotnicze, domowe awarie (zalanie, pożar, włamanie), konieczność opieki nad domownikiem, napad, rabunek czy wreszcie nagłą utratę pracy. Rozwiązanie typu „bezpieczny bilet” jest nowatorskie w skali całego kraju. – mówi Agnieszka Walczak, członek zarządu Mondial Assistance.

Łatwiejsze zwroty biletów w platformach internetowych
Produkt może też okazać się istotnym narzędziem dla firm sprzedających bilety na wydarzenia kulturalne i sportowe. Ubezpieczenie, zapewniając zwrot kosztów biletów, gdy uczestnik nie może wziąć udziału w imprezie, ułatwia wahającym się podjęcie decyzji o zakupie biletu i zachęca do wcześniejszej rezerwacji, wpływając na wzrost sprzedaży biletów. Długofalowe korzyści biznesowe portali korzystających z oferty to promocja portalu na rynku i zwiększenie bazy stałych klientów.

– Portale sprzedające bilety mają dosyć ograniczone cenowe możliwości konkurowania o klientów. W przypadku, kiedy impreza „sprzedawana” jest w kilku miejscach, istotne stają się więc pozacenowe dodatki. Oferta ubezpieczenia pozwalająca na zwrot kosztów w przypadku np. nieszczęśliwego wypadku staje się dla kupujących bilety istotnym czynnikiem wpływającym na wybór platformy sprzedającej bilety – mówi Agnieszka Walczak, członek zarządu Mondial Assistance. – Zwrot kosztów u sprzedawców nieposiadających ubezpieczenia zależy wyłącznie od ich dobrej woli i zdarza się rzadko, biorąc pod uwagę wysokie koszty takiej operacji – dodaje Agnieszka Walczak.

Ubezpieczenie może wpłynąć na rozwój biznesu i przekonać część nieufnych do tej pory konsumentów, szczególnie w przypadku sprzedaży internetowej. Największe platformy sprzedają rocznie bilety na ponad 20 tys. imprez.

Źródło: Mondial Assistance