2012 dobrym rokiem dla usług assistance

0
1104

Europ Assistance Polska podsumowała 2012 rok pod względem liczby i rodzaju obsłużonych spraw assistance. W minionym roku firma odnotowała wzrost liczby spraw niemal w każdym z głównych obszarów swojej działalności, umacniając swoją pozycję wiodącej firmy na rynku assistance.

Miniony, 2012 rok obfitował w wydarzenia, które nie pozostały bez wpływu na liczbę zgłoszeń assistance. Mroźna i długo utrzymująca się zima, która rozpoczęła 2012 rok wpłynęła na liczbę zgłoszeń w ramach assistance samochodowego. W porównaniu z ubiegłym rokiem Europ Assistance Polska obsłużyła 11% więcej kierowców, którzy zgłosili problemy z autem. Wśród najbardziej popularnych usług wciąż znajdują się holowanie (57%), naprawa auta na miejscu zdarzenia (18%) oraz wynajem samochodu zastępczego (16%). Przy czym, warto podkreślić, że ta ostatnia usługa cieszy się z roku na rok coraz większą popularnością (+2%). Firma Europ Assistance Polska pomagała kierowcom głównie w Polsce (94% spraw), ale też na terenie Europy, najczęściej w Niemczech (2%), Ukrainie (1%), Francji (1%), Chorwacji (1%) i Włoszech (1%).

Wzrost spraw assistance związany był zarówno z trudnymi warunkami pogodowymi zimą, jak i z okresem letnich wyjazdów wakacyjnych. W roku 2012, w okresie letnim Europ Assistance Polska obsłużyła ok. 18% spraw z całego roku, w porównaniu do ok. 11% w roku 2011, co związane było z największymi wydarzeniami sportowymi roku 2012 – Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej oraz z Olimpiadą w Londynie. Podróżującym za granicę Polakom najczęściej udzielano wsparcia polegającego na organizacji pomocy medycznej i pokryciu lub zwrotowi kosztów leczenia. To 74% wszystkich spraw zgłoszonych w ramach assistance turystycznego i medycznego. W 7% przypadków pomocna okazała się telefoniczna konsultacja z lekarzem, natomiast transportu medycznego wymagało 3% klientów. Warto pamiętać, że tegoroczne lato upłynęło również pod znakiem upadłości biur podróży i linii lotniczych oraz odwołanych lotów. Nie pozostało to bez wpływu na strukturę spraw assistance – liczba interwencji związanych z odwołaniem lotu wzrosła o 12% w porównaniu z wynikiem z 2011 roku.

Z roku na rok rośnie również popularność usług assistance domowego i rodzinnego. W tym obszarze firma Europ Assistance Polska odnotowała największy wzrost interwencji – aż o 23% więcej niż w 2011 roku. Usługi te coraz częściej dodawane są do kont bankowych, kart kredytowych, a także oferowane za dodatkową opłatą wraz ze sprzętem RTV, AGD i PC. Wśród najbardziej przydatnych i najczęściej wykorzystywanych świadczeń znajdują się serwis sprzętu domowego (30%), pomoc hydraulika (28%), likwidacja szkód (16%), pomoc informatyka, elektryka i ślusarza (po 5%).

– Miniony rok był bardzo dobry, choć pełen wyzwań. Wzrost ogólnej liczby interwencji wynika również z pozyskanych w tym roku nowych kontraktów. Jest to dla nas dowód zaufania naszych partnerów i klientów, za które serdecznie dziękujemy. To również zobowiązanie, by w dalszym ciągu utrzymywać wysoki standard świadczonych usług i zapewniać naszym klientom profesjonalną i szybką pomoc – dodaje Joanna Nadzikiewicz, Dyrektor Handlowy Europ Assistance Polska.

W ramach pomocy organizacyjnej i informacyjnej, specjaliści Europ Assistance Polska obsłużyli o 15% więcej klientów niż w 2011 roku. Usługi concierge stają się coraz bardziej popularne i bardziej dostępne, co bezpośrednio wpływa na liczbę zgłoszeń. Pomocna okazała się również uruchomiona jeszcze pod koniec 2011 roku strona www.ea-concierge.pl, na której znajdują się wyselekcjonowane oferty spędzania wolnego czasu.

Wśród licznych spraw obsłużonych w 2012 roku znalazły się też bardzo oryginalne prośby o pomoc. W ramach assistance samochodowego, Europ Assistance Polska otrzymała zapytanie o możliwość przetransportowania żyrokoptera holowanego prze auto, które uległo awarii. Inny klient wymagał pomocy drogowej, gdy niefortunnie wjechał TIRem na prom w Callais we Francji blokując wjazd innym pojazdom.

W 2012 roku firma zrealizowała ogółem 10% więcej spraw assistance niż w roku 2011 i aż 30% więcej niż w 2010 roku. Pomoc realizowana była nie tylko w Polsce i Europie, ale również w najdalszych zakątkach świata, takich jak: Gabon, Reunion i Namibia.

W 2013 roku, Grupa Europ Assistance – założyciel branży assistance na świecie, której częścią jest firma Europ Assistance Polska obchodzi 50-lecie swojego istnienia.

Źródło: Europ Assistance Polska