ING Życie zaangażowane w kampanię „Rak. To się leczy!”

0
75

ING Życie poprzez kampanię promującą profilaktykę nowotworową chce pokazać, że rak to nie wyrok. W odważny, przewrotny i niestandardowy sposób zachęca Polaków do dbania o własne zdrowie, ale także do zabezpieczenia finansowego na wypadek choroby. W tym celu ING Życie zaangażowało się w akcję „Rak. To się leczy!” oraz taneczny flash mob.

W 2012 roku ING Życie wraz z wprowadzeniem na rynek ubezpieczenia na wypadek nowotworu Ona i On, rozpoczęło kampanię „Zrób rakowi wspak”. Kampania w odważny i pozbawiony patosu sposób przedstawia zasady profilaktyki nowotworowej, której uzupełnieniem jest ubezpieczenie na wypadek choroby. Celem działań jest uświadomienie, że raka nie można się bać, lecz aktywnie mu przeciwdziałać poprzez systematyczne badania oraz prowadzenie zdrowego trybu życia. W 2013 roku ubezpieczyciel kontynuuje działania wokół kampanii.

Choroby nowotworowe to w Polsce nadal temat koturnowy, ponury, ciężki, w efekcie wzbudzający strach. ING Życie chce odczarować nowotwór i podkreślić, że rakowi można zrobić wspak. Wykorzystując pozytywną, przewrotną komunikację chcemy trafić do ludzi i uświadomić im, że nie należy być biernym, tylko działać, aby ograniczyć ryzyko zachorowania. Edukujemy jednocześnie Polaków, że warto mieć wsparcie finansowe, jeśli choroba nas jednak zaatakuje – mówi Marta Maszewska-Danielewicz, Dyrektor ds. Komunikacji
z Klientem w ING Życie.

Rak. To się leczy!
ING Życie w ramach działań promujących profilaktykę zaangażowało się w kampanię „Rak. To się leczy!” prowadzoną prze Fundację Rosa. W akcji udział biorą znane osoby, m.in. Cezary Pazura, Jerzy Stuhr, Jarosław Boberek, Stanisław Mikulski. Kampania ruszyła 4 lutego, głównym kanałem komunikacyjnym jest Telewizja Polska. Z tej okazji przygotowane zostały specjalne spoty z udziałem aktorów. Dodatkowo w programach śniadaniowych na temat profilaktyki będą się wypowiadali eksperci, pacjenci i znane osoby. ING Życie zostało partnerem kampanii.

Akcja „Rak. To się leczy!” mówi o nowotworze w przystępny dla ludzi sposób. Dodatkowo jej ambasadorami są znane osoby, których celem jest w kreatywny sposób zachęcenie społeczeństwa do badań profilaktycznych. To właśnie ze względu na ten pozytywny ton komunikacji zdecydowaliśmy się zostać partnerem akcji – mówi Marta Maszewska-Danielewicz, Dyrektor ds. Komunikacji z Klientem w ING Życie.

Zrób rakowi wspak. Tańcząc pokaż, że masz apetyt na życie
ING Życie zaangażowało się także w energetycznego flash moba zorganizowanego przez Ruch Społeczny Polskie Amazonki. 4 lutego, w Światowym Dniu Walki z Rakiem, w Hali Głównej Dworca Centralnego w Warszawie około stu osób w pomarańczowych koszulkach zatańczyło w rytm piosenki Michaela Jacksona „Blame it on the boogie” według choreografii Moniki Bral. W trakcie akcji można było przeprowadzić bezpłatne badania krwi – poddało im się ponad trzysta osób. Akcja miała na celu uświadomienie, że profilaktyczne badania pozwalają zrobić rakowi wspak i cieszyć się życiem.

Zaangażowaliśmy się we flash mob ponieważ bliska jest nam idea podkreślająca afirmację życia. Wierzymy, że nawet o tematach trudnych, takich jak nowotwór można mówić otwarcie, jednocześnie nie strasząc – tłumaczy Marta Maszewska-Danielewicz, Dyrektor ds. Komunikacji z Klientem w ING Życie. – Flash mob jest stosunkowo nieznanym jeszcze w Polsce narzędziem marketingowym, ale pozwalającym na bezpośrednią komunikację oraz zaangażowanie ludzi. Jest też działaniem pozytywnym, przez co idealnie pasuje do prowadzonych przez nas akcji.

Źródło: ING Życie