12 czerwca br. Mobilne Biuro PZU POMOC rusza w Polskę, by przyspieszyć likwidację szkód po ostatnich nawałnicach. Pierwszym przystankiem specjalnie przystosowanego autobusu będzie Mielec. W trakcie ostatnich dwóch tygodni PZU z powodu zdarzeń pogodowych przyjmuje blisko 4-krotnie więcej zgłoszeń szkód niż standardowo.
Nawałnice oraz gradobicia, które przeszły w ostatnich tygodniach nad Polską spowodowały liczne podtopienia i inne straty majątkowych. Nad Mielcem grad o średnicy 2-3 centymetrów uszkodził samochody, dachy i okna budynków oraz uprawy rolne. Szkody likwidowane są na bieżąco, jednak z racji nagłego przyrostu zgłaszanych szkód uruchomione zostały dodatkowe zasoby rzeczoznawców do likwidacji terenowej. W celu jak najszybszego oszacowania wielkości szkód i wypłaty odszkodowań, w trasę ruszyło również Mobilne Biuro PZU Pomoc, które będzie stacjonowało 12 czerwca br. w Mielcu na parkingu obok Kościoła św. Mateusza (boczna ul. Kościuszki) w godzinach od 15 do 20. Następnie Mobilne Biuro PZU POMOC w kolejnych dniach przemieści się na teren Małopolski i Górnego Śląska.
Specjalny autobus, który od 2009 roku jeździ do poszkodowanych w całej Polsce, jest przystosowany do przyjmowania szkód na terenach objętych huraganami i obfitymi deszczami. Na pokładzie Mobilnego Biura PZU POMOC można zgłosić i zlikwidować szkodę, umówić się na oględziny, otrzymać informacje dotyczące statusu szkody oraz uzgodnić formę wypłaty odszkodowania.
W przypadku strat o niższej wartości, klienci korzystają z najszybszej, uproszczonej metody likwidacji szkody, która opiera się na przeprowadzeniu wywiadu. W takich wypadkach wizyta w Mobilnym Biurze PZU jest jedynym kontaktem klienta z ubezpieczycielem w celu uzyskania odszkodowania. Dogodną formą zgłoszenia szkody i otrzymania odszkodowania w trybie uproszczonym jest także jej rejestracja poprzez infolinię 0 801 102 102 lub na stronie www.pzu.pl.
Poszkodowani nie czekając na wizytę Mobilnego Eksperta PZU mogą przystąpić do zabezpieczenia mienia oraz innych prac naprawczych związanych z uszkodzonymi elementami budynków i ruchomości. Wówczas zniszczone przedmioty należy złożyć w jednym miejscu w celu umożliwienia dokonania ich oględzin przez likwidatora szkód. Zalecane jest sporządzenie stosownej dokumentacji fotograficznej.
Mobilne Biuro działa w ramach inicjatywy PZU Pomoc, która jest platformą szybkiej i fachowej pomocy dla każdego i w każdej sytuacji.
Źródło: PZU