Liberty Direct podsumowuje wyniki finansowe za rok 2011

0
184

Spółka Liberty Direct opublikowała wyniki za 2011 rok. Firma zebrała składkę przypisaną brutto w wysokości 202,9 mln zł, z czego 58,9 mln zł w IV kwartale.

Przypis firmy był o 69,3 mln zł (52%) lepszy niż w 2010 roku. Liberty Direct ubezpieczyło w ubiegłym roku ponad 304,7 tys. pojazdów, czyli o ponad 100 tys. więcej (55%) niż w 2010. Firma osiągnęła tym samym o 41% wyższy wzrost niż rynek ubezpieczeń majątkowych. Umacniając pozycję w sektorze firma zwiększa także zatrudnienie, które wynosi obecnie 350 pracowników.

Największy wpływ na wzrost składki Liberty Direct w 2011 roku miała wysoka sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych. Łącznie wzrost przypisu z tego tytułu osiągnął poziom 52%. Przypis składki z OC komunikacyjnego urósł o 59%, z tytułu Autocasco o 24%, a w przypadku ubezpieczeń dodatkowych takich jak NNW i Assistance o 55%, co odzwierciedla rozpoczęcie działalności w kanale multiagencyjnym. W 2011 roku dynamicznie rozwijała się też sprzedaż ubezpieczeń mieszkaniowych – składka z tego tytułu zwiększyła się o 76% w porównaniu do roku 2010.

„Rozwijając stosowane dotychczas w obsłudze Klienta rozwiązania technologiczne oraz odpowiednio kształtując politykę prowizyjną w minionym roku silnie rozwinęliśmy współpracę z agentami, co spowodowało że nasza oferta jest już dostępna w punktach sprzedaży w całej Polsce. Równocześnie dzięki zaawansowanym metodom analizy i modelowania ryzyk ubezpieczeniowych utrzymujemy niską szkodowość portfela. Duży wpływ na wynik ma również systematyczna dbałość o jakość obsługi. Zarówno w przypadku sprzedaży jak i w likwidacji szkód stosujemy zróżnicowane badania i metody pomiaru satysfakcji Klientów takie jak NPS, czy mystery shopping, co w połączeniu z odpowiednim systemem motywacyjnym pracowników pozwala nam na szczegółową analizę i podnoszenie wyników. W rezultacie zaufanie i przywiązanie Klientów do naszej firmy systematycznie rośnie” – komentuje Michał Kwieciński, Dyrektor Generalny Liberty Direct.

Dzięki wprowadzonym rozwiązaniom w Liberty Direct ponad 80% wszystkich likwidowanych szkód OC i AC kończy się wypłatą odszkodowania w 20 dni, a spotkanie Klienta z rzeczoznawcą może odbyć się nawet w ciągu 24 godzin od zgłoszenia szkody. W sytuacjach, w których nie jest ono konieczne decyzja o wypłacie odszkodowania podejmowana jest po rozmowie telefonicznej i dostarczeniu zdjęć z miejsca zdarzenia przez Klienta.

„W obszarze sprzedaży rok 2011 upłynął w Liberty Direct pod znakiem koncentracji na rozwoju współpracy z multiagencjami, dzięki czemu udało nam się pozyskać do współpracy ponad 2 tys. agentów. Równocześnie kontynuowaliśmy rozwój poprzez kanały directowe oraz rozwijaliśmy współpracę z siecią komisów do której należy obecnie ponad 3 tys. placówek. W konsekwencji udało nam się zbudować bardzo zrównoważony portfel nowego biznesu pozyskiwany w dwóch kanałach – direct i multiagencyjnym. Przewagę konkurencyjną budowaliśmy także udostępniając i rozwijając narzędzia IT, z których korzystają już nie tylko Klienci naszej firmy, ale również multiagencje. Pozwoliło nam to na dodatkowe usprawnienie procesów operacyjnych i optymalizację kosztów działalności. Mogliśmy w związku z tym oferować Klientom w wybranych segmentach bardziej korzystne niż konkurencja stawki. Zostało to wielokrotnie dostrzeżone przez media, które wyróżniły naszą ofertę w rankingach i zestawieniach ofert” – dodaje Rafał Karski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Liberty Direct.

Wśród wprowadzonych przez Liberty Direct w 2011 roku rozwiązań technologicznych znalazła się m.in. aplikacja dla agentów umożliwiająca obliczanie składek oraz sprzedaż polis, a także przekazywanie firmie dokumentów oraz zdjęć samochodów. Dzięki niej agent może również on-line sprawdzić ilość i rodzaj sprzedanych polis, a także czy sprzedane polisy zostały opłacone przez Klienta. Firma umożliwiła ponadto Klientom otrzymanie dokumentów polisowych formie elektronicznej przyczyniając się tym samym do eliminacji obiegu papieru. Jest to coraz bardziej popularne wśród Klientów rozwiązanie. Blisko 50% osób kupujących ubezpieczenie on-line decyduje się otrzymanie polisy mailem. W przypadku osób zawierających umowy przez telefon – liczba ta sięga 30%. Z kolei od 2010 roku Liberty Direct udostępnia Klientom e-konto, czyli aplikację umożliwiającą samodzielne zgłaszanie sprzedaży pojazdu, dokonanie płatności za polisę, monitorowanie procesu likwidacji szkody, a także dokupienie dodatkowego ubezpieczenia, czy też ściągnięcie wzorów dokumentów.

„W obszarze działań marketingowych zrealizowaliśmy 5 telewizyjnych kampanii reklamowych, w których promowaliśmy przede wszystkim oferowane przez naszą firmę rozwiązania produktowe. Stosowaliśmy ponadto nowatorskie rozwiązania sprzedażowe takie jak np. organizacja akcji promocyjnych w serwisach zakupów grupowych. Byliśmy również stale obecni w internecie. W mediach społecznościowych kontynuowaliśmy na Facebooku akcję Bezpieczny Mały Pasażer angażując w dyskusję na temat bezpieczeństwa dzieci na drodze tysiące fanów” – podsumowuje Rafał Karski.

źródło: Liberty Direct