Nowe rozwiązania usprawniające mobilną obsługę klienta w SKOK Ubezpieczenia

0
388

Selekcja informacji, mobilność, zaangażowanie w kontakt z konsumentem – to jedne z najważniejszych trendów wyznaczających drogę poprawnych relacji podmiotów rynkowych z konsumentami. Podążając za najnowszymi wskaźnikami i wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, SKOK Ubezpieczenia rozwija mobilny system obsługi klientów – kolejne z szeregu rozwiązań, które umożliwiają lepszy kontakt ubezpieczyciela z konsumentami.

Eksperci, analitycy i dziennikarze nierzadko wskazują na specyfikę branży ubezpieczeniowej oraz podkreślają jej odmienność, nie tylko w stosunku do podmiotów rynku towarowego, ale także w odniesieniu do instytucji finansowych. Już w marcu 2012 roku eksperci z Capgemini i Efma, w „Światowym Raporcie Ubezpieczeniowym 2012” zwrócili uwagę na fakt, iż na polskim rynku należy spodziewać się koncentracji ubezpieczycieli na trzech elementach. Wskazali oni na zarządzanie kosztami i wydajnością, inwestycje w obszarze systemów administrowania polisami oraz podniesienie zwinności biznesowej, czyli zdolności identyfikacji, przewidywania i reagowania na zmiany, które wpływają bezpośrednio na zdolność ubezpieczyciela do utrzymania trwałej przewagi konkurencyjnej.

Mając na uwadze postęp technologiczny i wymagania konsumentów, czyli ową zwinność biznesową, w październiku 2012 roku SKOK Ubezpieczenia, uruchomiła przy współpracy z firma Blue Services z Sopotu pionierski projekt – mobilną aplikację dla osób wykonujących czynności agencyjne. Obecnie 19 mobilnych, wyposażonych w tablety agentów działa w ramach programu pilotażowego w południowej Polsce. Przy pomocy tego nowoczesnego rozwiązania oferują ubezpieczenia mieszkaniowe, podróżne oraz komunikacyjne.

Jest to rozwiązanie dedykowane na platformy iOS. Decyzja odnośnie wyboru takiego systemu operacyjnego podyktowana była w dużej mierze łatwością jego obsługi, płynnością i bezawaryjnością działania. Głównym założeniem rozwiązania jest umożliwienie agentom mobilnym sprzedaży ubezpieczeń poza biurem. Proces zawierania ubezpieczenia przez aplikację tabletową jest zintegrowany z wewnętrznymi systemami SKOK Ubezpieczenia. Pozwala to na szybkie przeprowadzenie procesu sprzedaży bez konieczności duplikacji pracy agenta.

Jak podkreśla Iwona Kondracka dyrektor Działu Rozwoju i Wsparcia Sprzedaży SKOK Ubezpieczenia – prowadzony obecnie pilotaż mobilnej aplikacji, czy też mobilnej sprzedaży polis ubezpieczeniowych ma na celu wzbogacenie i uzupełnienie naszej sieci dystrybucji. Trendy rynkowe wyraźnie wskazują na potrzebę kształtowania wysokiej jakości obsługi, na potrzebę dotarcia do klienta, nie zaś oczekiwania na ruch z jego strony. Mam nadzieję, że dynamika rozwoju technologii mobilnych, tkwiący w tym segmencie rynku potencjał oraz fakt, iż wciąż pozostaje on stosunkowo mało zagospodarowanym obszarem, pozwoli nie tylko wzmocnić kontakt przedstawicieli SKOK Ubezpieczenia z konsumentami, ale także wpłynie korzystnie na wizerunek marki bliskiej klienta i godnej zaufania.

Aplikacja oraz sprzedaż mobilna to kolejna nowość technologiczna, wzbogacająca kontakt przedstawicieli SKOK Ubezpieczenia z klientami. Uzupełniła ona dystrybucję za pomocą serwisu transakcyjnego skokubezpieczenia24.pl, strony mobilnej m.skokubezpieczenia24.pl oraz infolinii. Dodatkowo, produkty SKOK Ubezpieczenia dostępne są w sieci niemal 2000 placówek SKOK na terenie całego kraju.

Źródło: SKOK Ubezpieczenia