Grupa Europa osiągnęła rekordowy przypis ze sprzedaży produktów

0
1055

Rekordowy w historii zysk netto w wysokości 173 mln. zł wypracowała Grupa Ubezpieczeniowa Europa w 2011 r., poprawiając swój poprzedni wynik o 15%. Z przypisem ponad 3 mld zł (wg PSR) Europa potwierdziła pozycję lidera w obszarze bancassurance w Polsce.

– W minionym roku z naszej oferty korzystało około 2 mln. klientów – mówi Jacek Podoba, Prezes Europy – Naszym strategicznym wyborem już od wielu lat jest współpraca z sektorem finansowym i wspólne oferowanie produktów bankowo-ubezpieczeniowych. Jak pokazują kompleksowe badania, przeprowadzone przez nas w ubiegłym roku, aż 93 proc. klientów jest zadowolonych z zakupionego tą drogą ubezpieczenia. W zestawieniu z liczbą sprzedanych polis stanowi to dla nas najlepszą rekomendację – dodaje Jacek Podoba.

Mimo niełatwych dla branży finansowej czasów był to ósmy rok z rzędu, kiedy wyniki finansowe Grupy Europa dynamicznie rosły. Spółki Europy zwiększyły o 15 proc. skonsolidowany zysk netto ze 150 mln. zł w 2010 r. do 173 mln. zł w minionym roku. Spółka majątkowa osiągnęła aż o 21 proc. większy zysk netto, który wyniósł 91,6 mln. zł, zbierając blisko 472 mln. zł składki brutto (wg PSR). Również spółka życiowa znacząco poprawiła wyniki – wypracowany zysk wzrósł o 8 proc. do poziomu blisko 82 mln. zł z 75 mln. zł w 2010 r., a wartość jej sprzedaży to ponad 2,5 mld. zł brutto (wg PSR).

– Spółka życiowa osiągnęła rekordowy przypis ze sprzedaży produktów z UFK, notując ponad 100 proc. wzrost w tym segmencie. Na bardzo dobre wyniki TUnŻ Europa miało wpływ także zwiększenie sprzedaży polis o charakterze inwestycyjnym oraz ponad 20 proc. wzrost sprzedaży produktów o charakterze ochronnym – podsumowuje Prezes Jacek Podoba.

W spółce majątkowej już prawie 10 proc. przypisu stanowi sprzedaż produktów dedykowanych małym i średnim przedsiębiorcom. TU Europa niespełna 2 lata temu weszła w tę linię biznesową, rozwijając ofertę ubezpieczeń dla MSP. Dziś, osiągając bardzo dobre wyniki, koncentruje się na jej dalszej rozbudowie i wprowadza autorskie nowości, jak np. Ubezpieczenie Spłaty Gwarancji czy Ubezpieczenie Części Kredytów Inwestycyjnych.

Urósł także segment produktów ochronnych, związanych z kredytami hipotecznymi, będący od wielu lat kluczową linią biznesową Europy. W 2011 r. stanowił już jedną trzecią przypisu spółki majątkowej.

TU Europa SA znacząco, bo aż o prawie 70 proc., zwiększyła przypis w kategorii ubezpieczeń turystycznych. Spółka mocno rozbudowała także relacje z partnerami z tego sektora, powiększając grono partnerów niemal dwukrotnie. W minionym roku Europa udzieliła o trzy czwarte więcej gwarancji dla biur podróży niż rok wcześniej, na łączną sumę ponad 90 mln. zł, potwierdzając pozycję jednego z największych gwarantów na polskim rynku turystycznym. Wdrożyła również nowości produktowe: Sport&Fun dla osób łączących podróżowanie i uprawienie sportów oraz Koszty Rezygnacji ze 100% zwrotem sumy wycieczki, noclegu lub biletu.

Źródło: TU Europa