Wyniki finansowe Grupy Ergo Hestia za 2012 rok

0
364

Ponad ćwierć miliarda złotych zysku, rekordowy skok rentowności i uporządkowany portfel ubezpieczeń – to najważniejsze wydarzenia ubiegłego roku w Grupie Ergo Hestia. Sopockie towarzystwa ubezpieczeń zgromadziły w czasie lepszej koniunktury zasoby niezbędne do ekspansji w 2013 roku.

Rentowność produktów i konsekwentnie spadająca szkodowość pozwoliły Grupie osiągnąć w 2012 r. zysk netto w wysokości  253,81 mln zł. W porównaniu z rokiem 2011 oznacza to poprawę o niemal 100 mln zł i najlepszy wynik finansowy w historii sopockiej grupy ubezpieczeniowej.

– Miniony rok był wymagający dla ubezpieczycieli. Niższa szkodowość zawsze rodzi pokusę szybkiego rozwoju sprzedaży kosztem rentowności. Grupa Ergo Hestia oparła się temu trendowi. Postawiliśmy na stabilny rozwój, konsolidację przed możliwym spowolnieniem gospodarczym, pracę nad ofertą dla wymagającego klienta – komentuje Grzegorz Szatkowski, wiceprezes STU Ergo Hestia ds. finansowych.

W efekcie wynik techniczny STU Ergo Hestia wzrósł ponad siedmiokrotnie (z 17,60 mln zł w 2011 r. do 130,70 mln zł w 2012 r.),  MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeń poprawiło swój wynik rok do roku niemal pięciokrotnie, a STU na Życie Ergo Hestia wykazała się dynamiką na poziomie 146,2 proc.

Składka przypisana brutto całej Grupy przekroczyła 4,24 mld zł, czyli blisko miliard euro. Dzięki takim wynikom Grupa Ergo Hestia może pozwolić sobie na dynamiczny rozwój.

W lutym tego roku wprowadziła nowe rozwiązanie dla klientów indywidualnych – Ergo 7. Dzięki matrycy ubezpieczeniowej, Ergo 7 pozwala klientowi swobodnie dobierać ryzyka, umożliwia też budżetowanie ubezpieczeń i ułatwia agentom doradztwo.

– Mamy ambicję zmiany podejścia do ubezpieczeń w Polsce. Chcemy, by każdy klient mógł łatwo i w przejrzysty sposób dobrać zakres oferty do swoich możliwości finansowych. To wymagało stworzenia zupełnie nowych systemów dla klienta agenta, ale ta inwestycja już się zwraca. Ergo 7 to zupełnie nowe doświadczenie ubezpieczeniowe. Chcielibyśmy, by wyznaczyło standardy rynku tak, jak niegdyś Hestia 7 – mówi Małgorzata Makulska, wiceprezes STU Ergo Hestia ds. sprzedaży i marketingu.

Sopocki ubezpieczyciel stale podnosi też poprzeczkę jakości obsługi klienta. Po raz drugi z rzędu z rocznego raportu Rzecznika Ubezpieczonych wynika, że klienci STU Ergo Hestia skarżą się najmniej. To wynik wdrożenia pierwszego w Polsce kompleksowego systemu zarządzania skargami i problemami klientów.

Sopocka grupa rozwija się, inwestując nie tylko w produkty i obsługę klienta, ale również w rozwój Pomorza. Jeszcze w tym roku do użytku odda kolejne budynki na granicy Gdańska i Sopotu. W ten sposób powstanie centrum usług finansowych, które będzie zatrudniało ponad 3 tys. pracowników.

– Strategia rozwoju grupy bierze pod uwagę dynamiczny rozwój Pomorza. Chcielibyśmy stworzyć wyjątkowe w Polsce centrum usług finansowych – komentuje wiceprezes Małgorzata Makulska.

Źródło: Ergo Hestia