Nowy system dla klientów ubezpieczeń na życie w Generali

0
966
  • Generali wdraża nowy system informacyjno-transakcyjny dla Klientów ubezpieczeń na życie  – Konto Klienta
  • Dostęp do danych polisy i możliwość alokacji środków z urządzeń mobilnych
  • Pierwszy krok w kierunku unifikacji dostępu Klienta do wszystkich linii produktowych: od ubezpieczeń życiowych, poprzez emerytalne i docelowo, także majątkowe
  • Nowe podejście – wykorzystanie testów „friends and family” w pracach nad budową Portalu

Warszawa, 7 lutego 2013 r. W ostatnich dniach stycznia br. Generali wdrożyło nowe, kolejne w ostatnim czasie, rozwiązanie informatyczne w obszarze ubezpieczeń na życie. Tym razem Grupa Generali, specjalnie z myślą o Klientach, wprowadza nowy system informacyjno-transakcyjny – Konto Klienta. Budowane od podstaw pod kątem użyteczności, prostoty i łatwości obsługi, Nowe Konto Klienta jest już dostępne online, pod adresem konto.generali.pl

Stworzenie i wdrożenie nowego Konta Klienta jest naturalną odpowiedzią na dynamicznie zmieniające się potrzeby Klientów Generali, którzy w dobie internetu, smartfonów i tabletów coraz częściej oczekują od swojego ubezpieczyciela nieskomplikowanych narzędzi, pozwalających na szybki dostęp do informacji oraz intuicyjne zarządzanie swoimi polisami.

Klient może więcej
Nowe Konto Klienta to kolejne, po stworzeniu w ubiegłym roku systemu GLAS 3.0 (wewnętrzny system wspierający sprzedaż i obsługę ubezpieczeń na życie), zaawansowane wdrożenie technologiczne, które dzięki szerokiej gamie funkcjonalności oraz włączeniu nowych linii produktowych przyniesie wymierne korzyści Klientom firmy.

Poprzednia wersja konta dawała Klientom możliwość podglądu i zmian tylko polis o charakterze oszczędnościowym. Obecnie mają oni dostęp do wszystkich produktów życiowych, a także do swoich kont emerytalnych IKE oraz IKZE. W kolejnych krokach konto będzie systematycznie wzbogacane o pozostałe linie produktowe, by Klient – w ramach jednego portalu – mógł docelowo zarządzać także polisami majątkowymi oraz mieć wgląd w składki, które wpływają do funduszu emerytalnego.

Nowe Konto Klienta zostało wzbogacone o wnioski i wzory dokumentów niezbędnych Klientowi do sprawnej komunikacji z ubezpieczycielem, a także sekcję FAQ, w której może on znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane ubezpieczycielowi pytania.

– „Nasze nowe Konto Klienta jest swego rodzaju syntezą najlepszych rozwiązań dostępnych obecnie na rynku. Zdajemy sobie bowiem sprawę, że mądre wykorzystanie nowych technologii ma dzisiaj kluczowe znaczenie dla poprawy jakości serwisu i wzrostu liczby interakcji z Klientem, a co za tym idzie zwiększenia poziomu jego satysfakcji. Sprostanie rosnącym oczekiwaniom naszych Klientów, zwłaszcza w dobie postępu technologicznego, jest jednym z ambitnych celów, jakie stawia przed sobą Generali” – powiedział Mariusz Zagajewski, Dyrektor Departamentu Indywidualnych Ubezpieczeń na Życie i Emerytalnych w Generali.

Nowe podejście
Prace nad stworzeniem innowacyjnego, ale też intuicyjnego rozwiązania wymagały nie tylko umiejętnego wykorzystania nowych technologii, ale także nowego w skali podejścia do procesu. Dlatego też w prace nad Kontem Klienta Generali zaangażowani zostali partnerzy biznesowi firmy – pośrednicy i agenci. Wybrana grupa testowała rozwiązanie przez wiele tygodni, analizując zaproponowane funkcjonalności i przedstawiając swoje rekomendacje. Dzięki testom „friends and family” udało się wprowadzić dodatkowe rozwiązania mające na celu jeszcze większą transparentność dostępnych w Portalu danych.

Prosto i nowocześnie
Nowy system poza nowymi funkcjonalnościami został wyposażony w intuicyjne menu oraz nowoczesny wygląd, dzięki którym zarządzanie polisami jest nie tylko bardzo proste, ale także przyjemne. Najważniejsze informacje o swoich polisach Klient znajdzie od razu po zalogowaniu, w zakładce „moje umowy”. Z tego poziomu dostępne już będą ogólne informacje na temat produktów, takie jak suma ubezpieczenia czy zakres ochrony. Za pomocą kilku kliknięć Klient może sprawdzić historię wykonanych transakcji, ceny jednostek funduszy. Może także dokonać przeniesienia jednostek lub też zmienić dane osobowe czy uposażonych. Wszystko to z zachowaniem zasady „user friendly”, czyli przy minimalnej liczbie kliknięć.

– „Tradycyjne polisy zazwyczaj lądują w szufladzie i pozostają tam zapomniane do momentu wystąpienia szkody. Liczymy, że nowe Konto Klienta, dzięki wielu funkcjonalnościom dostępnym w przyjaznej i przejrzystej formie sprawi, że nasi Klienci bardziej zainteresują się swoimi polisami, poznają możliwości z ich korzystania i będą regularnie kontrolować swój zakres ubezpieczenia i inwestycje .” – dodał Mariusz Zagajewski.

Z funkcjonalnościami nowego Konta Klienta zapoznać się można testując wersję demo dostępną na: https://konto.generali.pl

System „od środka”
System został zbudowany we współpracy z firmą AMG.net, na podstawie wewnętrznych wymagań biznesowych i funkcjonalnych opracowanych przez specjalistów zespołów merytorycznych i IT. Praca nad projektem trwała kilka miesięcy.

– „Odsłona nowego Konta Klienta stanowi mocny, pozytywny akcent zamykający realizację strategii informatycznej Generali na lata 2009 – 2012. Był to jeden z najbardziej kompleksowych i skomplikowanych technologicznie projektów, gdyż wymagał zintegrowania portalu internetowego z wieloma systemami służącymi do obsługi polis. Co istotne – to także pierwszy produkt w historii Generali będący pochodną centralnej bazy klientów.” – mówi Przemysław Pietrzyk, Dyrektor Departamentu IT w Grupie Generali.

Co ciekawe
Już ponad 10% Klientów posiadających produkty życiowe Generali zdecydowało się na korzystanie z nowego Portalu. W pierwszym miesiącu od uruchomienia nowego Konta Klienta miało ono niemal 1 mln odsłon. Klienci sprawdzają stan swoich polis, dokonują alokacji środków spędzając w serwisie średnio 10 minut.

Nowe Konto Klienta daje możliwość korzystania ze wszystkich jego funkcjonalności za pomocą urządzeń mobilnych, z różnych części świata. Według danych Generali, do nowego Portalu Klienci logowali się już z 55 różnych krajów świata. W tej chwili „mobilnych użytkowników” jest ok. 2,5%, ale liczba ta stale rośnie.

Dodatkową wartość stanowi pełna transparentność i intuicyjność systemu. Te cechy sprawiają, że Klienci częściej interesują się swoimi polisami, aż 25% z nich w pierwszym miesiącu funkcjonowania systemu korzystała z niego co najmniej 10-krotnie.

Źródło: Generali